Zakończone wyprawy

Życie to ciągłe Bycie W Drodze, niekoniecznie szybkie docieranie do wyznaczonego celu. To pokorna nauka, stały rozwój, kompletowanie wspomnień i nowych doświadczeń. Co dzień na nowo szukamy swojego miejsca w świecie, własnej drogi, przyjaznego portu. Poniżej przedstawiamy nasze zrealizowane wyprawy. Są to projekty ukończone w przeciągu ostatnich kilku miesięcy, czasem osobnych lat. Wszystkie one dały nam sporo satysfakcji i i przeświadczenia, że szukając harmonii, wiedzy i doświadczenia jesteśmy na Właściwym Kursie.

Bałtycka Odyseja /sezon 2013/

Bałtycka Odyseja

Kolejny sezon żeglarski odbyliśmy pod hasłem "cudze chwalicie, swego nie znacie". Bałtyk, czyli nasz rodzimy akwen uchodzi za morze dla odważnych. I słusznie, bo charakteryzując go każdy żeglarz w pierwszej kolejności mówi o zimnie i gnuśnej fali. Postanowiliśmy zweryfikować ten pogląd, ale też znaleźć kilka żelaznych plusów żeglugi tuż za główkami Trójmiasta. Sezon rozpoczęliśmy w pierwszych dniach czerwca. Najcieplejsze miesiące wakacji - czerwiec i lipiec - spędziliśmy w Rosji drugi rok z rzędu żeglując Z Sankt Petersburga kanałem Białomorskim do Archangielska i z powrotem. Żegluga po Bałtyku wciągnęła nas tak bardzo, że sezon wakacyjny płynnie przeszedł w jesienny, a następnie w zimowy... Rok 2013 kończymy rejsem sylwestrowym po Bałtyku!

Sezon zamykamy ze statystyką 15 zrealizowanych rejsów i liczbą ponad 60 całkiem nowych załogantów! ;-)

Zew Północy - jachtem dookoła Skandynawii /sezon 2012/

Główny cel projektu to zatoczenie jachtem pod polską banderą pełnej pętli wokół półwyspu Skandynawskiego z wykorzystaniem akwenów morskich, jak i wód śródlądowych Federacji Rosyjskiej bez demontowania masztu. Poza wyczynem stricte sportowym mieliśmy nadzieję zwrócić uwagę szczególnie na mało uczęszczany, a ważny dla Polaków fragment wód rosyjskich - Kanał Białomorski i rejon Wysp Sołowieckich oraz tragiczne historie naszych rodaków z tym związane. Warto zaznaczyć, że wyprawa miała charakter ekspedycji niekomercyjnej. Koszty ekspedycji pokryte zostały ze składek uczestników oraz prywatnych oszczędności załogi stałej.

Start projektu w Portugalii 28 kwietnia 2012 r., finał 6 miesięcy później, 2 listopada 2012 r. w Trójmieście.

Zimowa wyprawa jachtem do Murmańska /sezon 2010/

Rejs rozpoczął się 20 września 2010 roku. Wypłynęliśmy z La Rochelle i żegluga aż do Norwegii szła raczej gładko, natomiast jesienna żegluga przez norweskie fiordy dostarczyła już wielu przesłanek, by pozbyć się wrażenia, że będzie łatwo. Po kilku zamarzniętych i połamanych linach, zerwanym w silnym wietrze fale, popękanych od mrozu bloczkach oraz niechętnie pracującym ogrzewaniu nabraliśmy pewności, że to nie przelewki. Koło podbiegunowe dobrze broni swojej tajemnicy i dopuszcza jedynie tych najbardziej zmotywowanych. Zapału i ciekawości nie nam brakowało, więc płynęliśmy dalej...

Nasz rejs trwał w sumie 91 dni. 23 grudnia 2010 roku wróciliśmy do Polski.

Samotny rejs dookoła świata /2008-2009/

Marta jest najmłodszą Polką w historii, która sama opłynęła świat. Pierwszy patent żeglarski zdobyła w wieku 13 lat. Sześć lat później zdała egzamin kapitański. Zorganizowała i prowadziła kilkadziesiąt rejsów szkoleniowych i turystycznych. Była oficerem wachtowym na polskich żaglowcach Pogoria i Gedania. Od 27 kwietnia 2008 r. do 20 kwietnia 2009 r. na jachcie Mantra Ania samotnie opłynęła świat. Trasa rejsu prowadziła z Wenezueli przez Morze Karaibskie, Kanał Panamski, Pacyfik, północną Australię, Ocean Indyjski i południowy Atlantyk. Marta po drodze odwiedziła Panamę, wyspy Galapagos, Polinezję Francuską, wyspy Tonga, Vanuatu, Australię, Wyspy Kokosowe, Mauritius, Afrykę Południową, Wyspę św. Heleny i Brazylię. Łącznie przepłynęła ponad 25 tys. Mm.

Piraci i karaluchy - Maciej Drzewicki i Grzegorz Kubicki rozmawiają z Martą Sziłajtis-Obiegło, najmłodszą Polką, która samotnie opłynęła świat. Tekst pochodzi z portalu Gazeta.pl - www.gazeta.pl © Agora SA