Jacht wyprawowy s/y OPERON
wtorek, 20 marca 2012 21:23

 

s/y OPERON, czyli najpiękniejszy jacht na świecie

Pozwólcie, że się przedstawię - nazywam się OPERON, dla znajomych pieszczotliwie "Maleństwo" i jestem 17-stometrowym, wyprawowym jachtem. Zbudowano mnie w stoczni Garcia Passoa we Francji z lekkiego aluminium. Mój kadłub jest przystosowany do żeglugi w lodzie i najcięższych możliwych warunkach. Zamysł mojego wnętrza daje poczucie ciepła, azylu i luksusu - silnie kontrastując z trudnymi rejonami, w jakich pływam.

Maleństwem jestem ze względu na wyjątkową grację manewrowania i żeglowania, kontrastującą z 18-toma tonami masy. Imię otrzymałem od opiekunów, otaczających mnie pełną troski i zaangażowania uwagą, półżartem mówiących o moich gabarytach "Maleństwo"... jestem jednak najprawdziwszym jachtem wyprawowym z krwi, kości i aluminium. Opłynąłem Arktykę, sztormowałem na Spitsbergenie, a to zobowiązuje!

 

Gdzie pływałem?

Mój pierwszy rejs to była wyjątkowa przygoda- okrążyłem Antarktydę w rejsie non stop. Później żeglowałem po Pacyfiku i Atlantyku by ostatecznie odkryć swoje powołanie- Arktykę. W 2010 roku jesienią i zimą sztormowałem po Morzu Północnym i Norweskim i po Oceanie Lodowatym w drodze do Murmańska. Przy 7B można było na moim pokładzie spokojnie upiec ciasto marchewkowe lub wziąć ciepły prysznic. W tym roku będę żeglować po Atlantyku, Morzu Północnym, Bałtyckim, po śródlądowych wodach Rosji, na Morzu Białym i Barentsa oraz wzdłuż brzegów Norwegii.

 

 

DANE SZCZEGÓŁOWE

Typ: Passoa

Materiał główny kadłuba: aluminium

Długość: 54 stopy z drobnym okładem

Szerokość kadłuba: 4,9 metra

Zanurzenie 2,5 metra / 1,2 metra - jak to możliwe, że oceaniczny jacht ma podnoszony miecz? Smile

Specjalna konstrukcja kadłuba przeznaczonego do żeglugi w lodach pozwala na zmniejszenie zanurzenia i bezpieczne wyniesienie jachtu na kry po podniesieniu balastu uchylnego.

Typ ożaglowania: slup

Powierzchnia pomiarowa żagli: 140 metrów²
Żagle mam uszyte przez Incidance, nowiutkie z DC, kewlaru i żywicy- nie chłoną wody i mają bardzo dużą wydajność i odporność.
Do dyspozycji mam 2 groty: duży trapezowo nadbudowany oraz mały: wzmocniony, sztormowy, genuę 150%, genuę 120 %, trinket, solent i fok sztormowy na wewnętrzny sztag z szyną samozwrotną.

Pokład pokryty jest warstwą antypoślizgową z naturalnego korka, która zapewnia przyczepność nawet przy oblodzeniu i zaśnieżeniu. Po pokładzie rozciągnięte są life-liny, by zapewnić bezpieczeństwo przy poruszaniu się na deku.

Silnik: Nani Diesel - Man 100hP/ 75kW, czyli duuuży!

Maleństwo ma ogromne zbiorniki ropy 1200 litrów + 660 litrów. Wystarcza to na 1500 mil morskich żeglugi na "diesel-grocie" lub na pół miesiąca ogrzewania wnętrza za pomocą instalacji spalinowej Ebersprachera.

Woda słodka do kąpieli i gotowania też jest w zapasie - 1100 litrów + 100 litrów rezerwy.

 

UWAGA: Pralki automatycznej do pościeli i odzieży używamy wyłącznie w portach.

 

Wyposażenie nawigacyjne:
ploter Furuno NavMax3D, Echosonda; Raymarine wskazania prędkości wiatru, głębokości, prędkości; radar cyfrowy Furuno, laptop z mapami elektronicznymi Maxsea 3D, mapy papierowe, locje, Łączność: VHF, SSB, Iridium - ręczne i z anteną zewnętrzną, Tracking- informujący na bieżąco o pozycji jachtu, Jacht wyposażony w AIS klasy A, zatem nie tylko odbiera informacje o innych jednostkach, ale też wysyła dane o swojej obecności *.

 

* Więcej o systemie AIS tutaj

Wszystkich, którzy kochają ekstremalne wyzwania w starciu z oceanem, a pod pokładem cenią sobie zacisze i komfortowy wypoczynek - zapraszamy na pokład s/y OPERON !

 
means
means
means
means